מגבלות מיוחדות ביבוא לישראלחושבים על יבוא לישראל? כדאי שתכירו מגבלות מיוחדות

יש לכם מוצר שאתם רוצים לייבא לישראל? קודם כדאי שתכירו את המגבלות והחוקים החלים עליכם כיבואנים. החלטנו לעשות לכם קצת סדר בבלגן ולהביא בפניכם את החלקים העיקריים והחשובים.

שאלה: מותר לי לייבא מכל מדינה בעולם?

תשובה: לא. אסור לייבא ממדינות שאין להן יחסים דיפלומטיים עם ישראל ואוסרות או מגבילות ייבוא טובין מישראל; או ממדינות שאין להן עם ישראל הסכם בינלאומי הכולל סעיף אומה מועדפת ביותר (M.F.N).

שאלה: על אילו מדינות מדובר?

תשובה: המדינות שאסור לסחור איתן הן איראן, סוריה, לבנון ועיראק. רשימת המדינות מופיעה בהוראת מנכ”ל 2.4 לייבוא טובין ממדינות שלא חל עליהן צו יבוא חופשי. נכון לכתיבת שורות אלה, הוראה זו מעניקה לכם פטור שנתי מחובת רישוי בייבוא ממדינות מסוימות. הפטור מאפשר סחר עם מדינות מסוימות שנכללות בצו ייבוא חופשי, התשע”ד 2014.

שאלה: מה עליי לעשות כשאני רוצה לייבא מוצרים?

תשובה: ניתן לייבא לישראל באופן חופשי ללא צורך ברישיון ייבוא או ייצוא. עם זאת, ישנם מוצרים המחייבים הנפקת רישום יבואן ואישור או רישיון ייבוא, וזאת כדי לפקח על איכותם ולשמור על בריאות ובטיחות הציבור. ניתן להתייעץ עם חברת שילוח המתמחה בתחום הייבוא על מנת לקבל מענה לגבי רישיון יבוא מוצרים.

שאלה: היכן מנפיקים רישיון או אישור יבואן?

תשובה: האישור או הרישיון מונפקים על ידי גורם מקצועי שהוסמך לכך – לפי סוג הטובין המיובאים. הרשות המוסמכת של אותו מוצר אחראית על פיקוח איכות המוצר, והיא זו שקובעת תנאים ונהלים להגשת הבקשה ולאישורה.

שאלה: תוך כמה זמן מנפיקים רישיון, אישור או היתר ייבוא?

תשובה: רישיון או אישור ייבוא יינתנו תוך 14 ימי עבודה מהיום בו התקבלו המסמכים הדרושים. שימו לב: ייבוא של מוצרי מזון, רוקחות, תחבורה, תשתיות לאומיות ובטיחות בדרכים יקבלו את ההחלטה בדבר אישור הייבוא תוך 21 ימי עסקים מיום קבלת המסמכים.

שאלה: מהן הדרישות לייבוא מוצרים?

תשובה: הדרישות מתעדכנות בהתאם לחקיקת משרד הכלכלה והתעשייה, אך כל רשות מוסמכת מפרסמת את דרישותיה בנפרד. הנה למשל דוגמה לדרישות החלות עליכם בייבוא מוצרי מזון:
• קבלת רישום יבואן משירות המזון הארצי של משרד הבריאות.
• רישום מוקדם לייבוא משירות המזון הארצי.
• בדיקת משלוח מזון לאחר הגעתו לנמל.
• אישור שחרור מתחנת הסגר של שירות מזון בנמל.
• בדיקת מוצר במקום האחסון (במקרים מסוימים. הבדיקה מתבצעת על ידי שירות המזון הארצי).

שאלה: האם חל תשלום מע”מ על ייבוא מוצרים?

תשובה: כן. המס בייבוא מורכב ממכס, מס קנייה ומס ערך מוסף. חלק מהמוצרים פטורים ממכס אך עדיין עליכם לשלם מס קנייה ומע”מ. גם בייבוא אישי – עליכם לשלם מכס.

שאלה: מה זה ייבוא אישי?

תשובה: ייבוא אישי אינו משמש לצורכי אספקה, ייצור או שירותים. מדובר בכמות סבירה לשימוש אישי או משפחתי של אותו יחיד, וההחלטה על סיווג השימוש נתונה לדעתו של מנהל רשות המיסים או סגנו.

רוצים לדעת עוד על מגבלות מיוחדות בייבוא לישראל? דברו איתנו: 09-951-4555

איגל שיפינג - שילוח, רילוקיישן ואחסנה

איגל שיפינג ( א.מ.י ) בע”מ

נתיבות 11, הרצליה

4610302

ת.ד 449

 

פרטי התקשרות:

טלפון משרד  09-9514555

פקס 09-9516444

צרו קשר במייל:

info@eagle-shipping.co.il

איגל שיפינג ( א.מ.י ) בע”מ

נתיבות 11, הרצליה

4610302

ת.ד 449

 

פרטי התקשרות:

 טלפון משרד  09-9514555

פקס 09-9516444

 

צרו קשר במייל:

info@eagle-shipping.co.il