מכס יבוא אישימה הוא יבוא אישי ומה זה מכס יבוא אישי?

כמעט כולנו מייבאים חפצים מרחבי העולם, לשימוש האישי שלנו, דרך האוויר או הים. בניגוד ליבואנים מסחריים שמייבאים סחורות בסדר גודל משמעותי, יבוא אישי הינו יבוא פרטי, לשימוש אישי ולא לצורכי מסחר.

אך בירוקרטיה קיימת בכל אספקט של יבוא ויצוא, וגם ביבוא האישי. במדינת ישראל יש חוקי יבוא ויצוא מסודרים, הכוללים בתוכם גם יבוא אישי – כל סחורה שנכנסת לארץ מחויבת לעבור דרך המכס ולכן, חשוב ללמוד את החוקים הנכונים כדי לא להיתקל במכס גבוה ובהוצאות שלא תכננתם להוציא – כי חבל שהמוצר הזול שקניתם באיביי יהפוך ליקר בהרבה.

יבוא אישי – מוצרים קטנים

בגדול, חל פטור מתשלום על מיסים מכל קבלת מוצר שלא עולה על 75$ (מלבד סיגריות ואלכוהול). אם רכשתם בסכום הגבוה מ-75$ תדרשו לשלם מס מע”מ ומס קנייה, תלוי בסוג המוצר. אם רכשתם במעל 500$, כבר תצטרכו לשלם מכס. חשוב לציין שמוצרים מסוימים מחויבים בהצגת אישור רשות מוסמכת בעת שחרורם מפיקוח המכס, ובכללם חלקי חילוף לרכב או מוצרי תקשורת. המצב מסתבך מעט כשאתם רוצים לקנות דברים גדולים ויקרים יותר, בכללם מוצרי אלקטרוניקה או אף יבוא אישי של רכב.

יבוא אישי – מוצרים גדולים / מורכבים / מכס יבוא אישי

במידה ואתם מעוניינים ביבוא אישי של מוצרים גדולים כמו רכב, ההליך הופך מורכב יותר ומצריך ידע והבנה. התהליך כולל בתוכו איתור הרכב, העברת הכסף, שילוח הרכב, הוצאת רישיון יבוא ועוד ועוד הליכים בירוקרטיים שהופכים את ההליך למסובך מאוד. בנוסף, ניתן לייבא רק רכבים שיוצרו בתקינה אירופאית או אמריקאית, שלא עברו 24 חודשים ממועד הייצור שלהם. הבירוקרטיה הזו עשויה לגרום להרבה כאבי ראש והוצאות מיותרות, ולכן, ביבוא שכזה, עדיף להתייעץ איתנו.

שינויים במדיניות המיסוי ליבוא אישי

נכון לסוף שנת 2017 מתנהלים דיונים בין משרד האוצר ומשרד הכלכלה על מנת לשנות את מדיניות המכס למוצרים ביבוא אישי כך שסכום המינימום לחבות מס יהיה יהיה הרבה יותר גבוה. כיום, סכום רכישה המחויב במס הוא בין הנמוכים בעולם. בארה”ב לדוגמא, הסכום המחייב במס הוא כאלף דולר. שינויים שיעלו את הסכום המחייב יקלו על הרוכשים ויגרמו לעלייה משמעותית ביבוא.

ע”מ לקבל את המידע המדויק ביותר לגבי ערכי השילוחים המחייבים היכנסו לאתר של רשות המיסים.

להתייעצות לגבי משלוח ספציפי פנו אלינו

יבוא אישי באמצעות חברת שילוח

חברת שילוח בינלאומי מקצועית לרוב תעסוק גם בייבוא אישי, ותוכל לעזור לכם לאתר את מקורות הרכישה, לתאם את השינוע לארץ, ולהסביר לכם את הנהלים בתחום, כולל תשלום המכס והמס שתצטרכו לשלם בעת הגעת הרכישה לארץ. חשוב למצוא חברות שילוח בינלאומי מקצועיות, שיודעות את העבודה, ויוכלו לעזור לכם ביעילות ובאמינות.

איגיל שיפינג היא חברת שילוח בינלאומי, הפועלת למעלה מ-30 שנה בתחום היבוא והיצוא, ובכללם יבוא רכבי יוקרה ומוצרים אישיים. החברה מחזיקה בקשרים מקצועיים עם גורמי מפתח בשוק, ותשמח לייעץ לכם!

איגל שיפינג - שילוח, רילוקיישן ואחסנה

איגל שיפינג ( א.מ.י ) בע”מ

נתיבות 11, הרצליה

4610302

ת.ד 449

 

פרטי התקשרות:

טלפון משרד  09-9514555

פקס 09-9516444

צרו קשר במייל:

info@eagle-shipping.co.il

איגל שיפינג ( א.מ.י ) בע”מ

נתיבות 11, הרצליה

4610302

ת.ד 449

 

פרטי התקשרות:

 טלפון משרד  09-9514555

פקס 09-9516444

 

צרו קשר במייל:

info@eagle-shipping.co.il