מחיר הובלה ימיתלפי מה קובעים עלויות מחיר הובלה ימית

הובלה ימית היא הדרך הטובה והיעילה ביותר לשינוע מטענים גדולים וכבדים לחו”ל. אך תמיד עולה השאלה, לפי מה נקבע מחיר ההובלה? האם יש הבדל בין שינוע של מטען פרטי למטען של חברה עסקית? האם חלים על מטען ימי מסים שונים שאינם נגבים על שילוח אווירי או יבשתי?

המחיר אם כן אינו קבוע ומשתנה בהתאם לגודל ולסוג המטען, וכמובן גם בהתאם לשיטת האחסון בנמל. בשונה אגב מפרוצדורה של שילוח אווירי.
לפני שתשלחו את המטען הבא שלכם בהובלה ימית, הנה כמה גורמים שכדאי להכיר אשר ישפיעו על מחיר השילוח.

שינוע ימי של רכוש פרטי

בדומה ליתר סוגי המשלוחים, גם עלות הובלה ימית של רכוש פרטי נקבעת לפי משקל וגודל המטען.
במקרה זה חשוב לתאם מראש את המחיר עם חברת השילוח, וכדאי לבחון אילו שירותים נוספים מוצעים לכם (דוגמת ביטוח אובדן תכולה) ומהי העלות של כל שירות.

המחיר מורכב מכמה גורמים חשובים שאותם לוקחת בחשבון חברת השילוח: שירותי עמילות מכס (שחרור המטען מהרשויות), שירותים לוגיסטיים, שער המטבע ליום העסקים בו מתבצע המשלוח, ושירותי אריזה שהוזמנו על ידי הלקוח.

גורם נוסף שעלול להשפיע על המחיר הסופי הוא אחסון התכולה, שכן אם בחרתם לאחסן אותה במחסני החברה בנמל היעד, תידרשו לשלם על כך תוספת מחיר.

היטלי מס קבועים בשילוח ימי

אחד ההבדלים העיקריים בין שילוח ימי לבין שילוח יבשתי או אווירי, הוא ההיטלים שעליכם יהיה לשלם כדי לפצות את אותה חברה שילוח המשנעת על שינויים בין המחיר שהוצע ללקוח לבין עלות ההובלה בפועל. חשוב לציין כי מדובר בהיטלים קבועים וככל שהמרחק למדינת היעד גדול יותר, כך יתייקרו ההיטלים בהתאם.

מהם ההיטלים המדוברים?

  • היטל דלק – היטל זה נועד להעניק פיצוי לחברה המשנעת על שינויים בעלויות הדלק. תוכלו לראות את ההיטל בשמותיו השונים: FAF (Fuel Adjustment Factor) או BAF (Bunker Adjustment Factor).
  • היטל סיכוני מלחמההיטל זה משולם לחברת השילוח לצורך פיצוי על סיכונים החלים עליה במשלוח התכולה לאזור מלחמה, או בנתיבים בהם יש סכנה לתקיפת פיראטים. היטל זה נקרא גם
    War Risk Surcharge.
  • היטל צפיפות – ייתכנו מצבים בהם אניית המוביל תיאלץ להמתין בנמל היעד בשל תפוקת עבודה נמוכה של פועלי הנמל, שביתה או חוסר התאמה כללית של הנמל לכמויות מטען גדולות. כתוצאה מכך ייגרמו לחברת המשנעת הפסדים כלכליים, וכדי לפצות את עצמה היא גובה היטל צפיפות – או בשמו הרשמי Congestion.
  • היטל שירותי נמל – חברות הספנות נוהגות לגבות היטל שירותי נמל הכולל אגרת ניטול מטען, תחזוקה ועוד. היטל זה נקרא גם THC.
איגל שיפינג - שילוח, רילוקיישן ואחסנה

איגל שיפינג ( א.מ.י ) בע”מ

נתיבות 11, הרצליה

4610302

ת.ד 449

 

פרטי התקשרות:

טלפון משרד  09-9514555

פקס 09-9516444

צרו קשר במייל:

info@eagle-shipping.co.il

איגל שיפינג ( א.מ.י ) בע”מ

נתיבות 11, הרצליה

4610302

ת.ד 449

 

פרטי התקשרות:

 טלפון משרד  09-9514555

פקס 09-9516444

 

צרו קשר במייל:

info@eagle-shipping.co.il